present

Kanapės ir jų neatrasti privalumai

Geg 28, 2020 | BLOG

Kanapių produktai yra vienas iki šiol dar Lietuvoje neatrastų supermaisto šaltinių. Tai yra ganėtinai keista, kai būtent jų Lietuvos ūkiuose yra apstu. Viena iš priežasčių gali būti klaidinanti kanapių produktų reputacija. Todėl reikėtų pradėti nuo to, apie kokius kanapių produktus kalbame?

Pluoštinių kanapių sėklos: šios sėklos yra skirtos maisto produktų gaminimui – lukštentoms sėkloms, aliejui, baltymams ir miltams. Jos turi labai žema THC (tetrahidrokanabinolio) lygį, o tai reiškia, kad šis produktas neturi jokio psichotropinio poveikio žmogaus organizmui. 


CBD: šis aliejus yra dažnai maišomas su kanapių sėklų aliejumi, tačiau CBD yra kanapių žiedų ekstraktas ir yra gaunamas būtent iš žiedų, o ne sėklų. Šis aliejus jau keletą metų yra vienas labiausiai aptariamų maisto produktų, tačiau kol kas Lietuvoje jo gamyba ir prekyba nėra legali, todėl plačiau apie jį šį kartą nešnekėsime. Geriau pasidomėkime tuo, kuo galime džiaugtis 🙂

Lukštentos kanapių sėklos

Lukštentos kanapių sėklos turi visas 9 amino rūgštis, kurios yra reikalingos žmogaus organizmui (tai baltymų pagrindas, kurio mūsų organizmas negali pasigaminti pats). Šios sėklos yra puikus baltymų šaltinis (25%), kurių reikia organizmo audinių gamybai ir atstatymui. Vos 2-3 šaukšteliuose lukštentų kanapių yra apie 11 gramų baltymų. 

Juose taip pat gausu gerųjų riebalų (30%), kurie padeda odos sveikatai, nagams ir plaukams. Kalbant apie odos sveikatą, reikėtų paminėti, kad šios sėklos turi priešuždegiminių savybių, kurios gali padėti turint tokių odos problemų, kaip aknė. 

Lukštentose kanapėse yra vitamino E ir mineralų, tokių kaip kalis, magnis, kalcis ir geležis.

Kanapės ir jų neatrasti privalumai
Nepraleisk Daily Spoon straipsnių! GAUK NAUJIENAS

Kanapių baltymai 

Lyginant su kitais baltymų milteliais, kanapių proteinas turi daugiau riebiųjų rūgščių, įskaitant subalansuotą šaltinį tarp Omega-6 ir Omega-3. Omega-3 riebiosios rūgštys yra ypač naudingos mūsų nervų sistemai ir gali padėti nuotaikos balansavimui. Taip pat, reikėtų paminėti, kad Omega – 3 riebiosios rūgštys pasižymi uždegimą mažinančiomis savybėmis, o tai ypač naudinga aktyviau sportuojantiems. 

Kanapių baltymuose randami vitaminai B9 ir B1, tokie mineralai, kaip geležis, fosforas, magnis ir manganas.

Kanapės ir skaidulos

Lyginant su kitais baltymų milteliais, kanapių sėklų baltymai pasižymi gausesniu skaidulų kiekiu, kurios yra itin svarbios mūsų virškinimo sistemai, cukraus reguliavimui. Tai padeda išlaikyti energijos lygį ir ilgesnį sotumo jausmą.

Daugiau skaidulų galime rasti kanapių sėklose su lukštu, tačiau jų taip pat yra gausu lukštentose sėklose ir kanapių baltymuose

Kaip naudoti?

Kanapių baltymai turi riešuto, tačiau ir šiek tiek žalesnį skonį, todėl aš juos dažniausiai naudoju vaisių kokteiliuose arba įsidedu į košę kartu su kakavos milteliais, kad jie išbalansuotų skonį. Prieš kelis metus pastebėjau, kad mano odos sveikata pagerėja, kai vengiu pieno produktų, todėl šiek augalinės kilmės proteino milteliai tapo mano geri draugai 🙂 

Kalbant apie lukštentas kanapių sėklos, jos yra mano #1. Jos turi labai švelnią tekstūrą ir lengvo riešuto skonį, o tai leidžia jas dėti visur: ant salotų, košių, į kokteilius ar kartais tiesiog suvalgau jų vienų šaukštelį. 

Užsiregistruok Daily Spoon naujienlaiškiui!

Gauk kokteilių gidą su receptais maistingesnei dienai ir -10% nuolaidą pirmam apsipirkimui.

Užsiregistruok Daily Spoon naujienlaiškiui!

Gauk kokteilių gidą su receptais maistingesnei dienai ir -10% nuolaidą pirmam apsipirkimui.

Gaukite naujienas!

Visapusiškos mitybos patarimai ir kitos naujienos kas savaitę.