present

Žarnyno svarba mūsų imunitetui

Vas 15, 2021 | BLOG

Ar žinojai, kad 70% mūsų imuniteto slypi žarnyne? 

Mūsų imuninę sistemą ir žarnyno mikrobiotą skiria tik vienas ląstelių sluoksnis ir tyrimai rodo, kad mikrobiota padeda kovoti su infekcijomis ir prisidedama prie imuninių ląstelių gamybos. Mikrobiota taip pat padeda imuniteto ląstelėms sumažinti įvairių ligų grėsmę.

Taigi, kai rūpinamės savo žarnynu, rūpinamės ir savo imunitetu. Ta proga, dar kartelį peržvelkime kokie mūsų įpročiai gali padėti puoselėti tiek žarnyną, tiek imunitetą. 

Skaidulos ir jų įvairovė

Skaidulos yra supermaistas mūsų žarnynui, kadangi jos maitina gerąsias žarnyno bakterijas ir skatina mikrobiotos įvairovę. Na, o skaidulų gausus maistas – augalai. Daržovės, vaisiai, sėklos, kruopos ir t.t.

Dr. W. Bulsiewicz (Fiber fueled knygos autorius) rekomenduojame į savaitę suvalgyti bent 30 skirtingų augalų, kadangi taip mikrobiotos įvairovė klestės.  

Skirtingos daržovės ir vaisiai turi skirtingus vitaminus ir mineralus, tad norint juos pasisavinti iš maisto (ne papildų), reikėtų pasistenkti kad ypač daržovės jūsų mityboje varijuotų. Taip jūsų kūnas pasisavins skirtingus vitaminus ir mineralus, o žarnynas bus palepintas skaidulomis. Čia gali padėti ir Daily Spoon mišinukas žarnynui, kadangi jis gausus skaidulų ir liofilizuotų daržovių, kurios lepina mūsų žarnyną. 

Įtraukime probiotikų gausų maistą į racioną

Kombucha, rauginti kopūstai, miso, kimchi, natūralus jogurtas – probiotikų šaltiniai. Probiotikai matina mūsų gerąsias žarnyno bakterijas ir taip pat skatina žarnyno floros klestėjimą. Tad porą kartų į savaitę pasistenkite įtraukti probiotikų (gyvų bakterijų) gausaus maisto į savo racioną.

Pasistenkime sumažinti streso poveikį mūsų organizmui

Kai patiriame stresą, energija skirta virškinimo sistemai yra skiriama kitoms kūno dalims, tad nors streso lygį ir pasekmes yra sunku pamatuoti, specialistai vis dažniau kalba apie streso požymius mūsų žarnynui ir imunitetui. Pasistenkime sumažinti stresą kelias minutes giliai kvepuodami užmerktomis akimis, išeidami pasivaikščioti, išbandyti meditaciją ar tiesiog pokalbį su artimu. Kaip papildoma pagalba streso gausesniais laikotarpiais gali tapti mišinukas imunitetui, kuris siekia suaktyvinti mūsų imuninę sistemą ir yra gausus stiprių antioksidantų kaip ciberžolė, imbieras ir ceilono cinamonas. 

Miegą dėkime kaip prioritetą  

Vis daugiau tyrimų nagrinėja miego ir žarnyno sveikatos santykį. Vienas iš jų pastebėjo, kad miego trūkumas neigiamai veikia žarnyno mikrobiotą, skatina uždegiminius procesus, lėtina metabolizmą ir silpnina imunitetą. Tad pasistenkime dėti tas 7-8 valandas miego kaip prioritetą. Jei neužmiegate arba atsibudę vistiek jaučiatės pavargė, M. Walker, “Why we sleep” knygos autorius turi kelis patarimus geresniam miegui: negerti kavos 10 valandų iki miego, nesnausti dienos metu, nesportuoti bent kelias valandas prieš miegą, vengti mėlynos (kompiuterių, telefono) šviesos prieš miegą, temperatūra miegamajame turėtų būti vėsi. 

Šaltiniai:

Dr. W Bulsiewicz “Fiber Fueled: The Plant-Based Gut Health Program for Losing Weight, Restoring Your Health, and Optimizing Your Microbiome”, 2020

Harvard Health Publishing “Helpful ways to strengthen your immune system and fight off disease”, 2020

Y. Li, Y. Hoa, F, Fan, B. Zhang “The role of microbiome in insomnia, circadian disturbance and depression”, 2018

M. Walker “Why we sleep: Unlocking the power of sleep and dreams”, 2017 

    Krepšelis
    Krepšelis dar tuščias.

    Užsiregistruok Daily Spoon naujienlaiškiui!

    Gauk kokteilių gidą su receptais maistingesnei dienai ir -10% nuolaidą pirmam apsipirkimui.

    Užsiregistruok Daily Spoon naujienlaiškiui!

    Gauk kokteilių gidą su receptais maistingesnei dienai ir -10% nuolaidą pirmam apsipirkimui.