present

Kaip sportas gali tapti įpročiu?

Bir 14, 2021 | BLOG

Tikriausiai visi esame susidūrę su tuo, jog ne kartą bandome pradėti sportuoti, tačiau po kiek laiko nustojame. Tikiu, kad to išvengti padeda tik ilgalaikių įpročių ugdymas. Juos ugdyti reikia laiko, tačiau būtent tokia taktika padės sporto ,,nepamesti” po kelių treniruočių.

PATARIMAI, KAIP SPORTĄ PAVERSTI ILGALAIKIU ĮPROČIU

Svarbus lengvas pradžios veiksmas

Geriausias būdas įpratinti naudotis mankšta yra pradėti nuo pratimo, kuris yra toks lengvas, kad jį galite atlikti net tada, kai trūksta valios jėgų ir negalite savęs motyvuoti sportuoti. Pradėk nuo to, kas yra taip lengva, kad net negali pasakyti „ne“.

Pradėkime mažais žingsneliais

Nusprendus pradėti sportuoti, svarbu nepersistengti. Pavyzdžiui, pirmos itin intensyvios treniruotės vėliau gali asocijuotis tik su išsekimu, tikėtina, kad iš jų grįšite pikti ir pavargę. Todėl pradėti sportuoti siūloma iš lėto. Kasdienines treniruotes galima pradėti ir nuo 5 minučių pratimų ant kilimėlio, o bėgimą – nuo 20 minučių intensyvaus vaikščiojimo

Pradžioje svarbiausia yra sukurti naują rutiną, kurios laikysitės, o ne gaunami rezultatai. Kitaip tariant, per pirmuosius 6 mėnesius svarbiau nepraleisti treniruočių nei susitelkti į pažangą.
 

Sportą įtraukite į savo rutiną

Kiekvienas iš mūsų turi kasdieninę rutiną ir tam tikrus veiksmus atlieka be susimąstymo, iš įpročio. Būtent taip siūloma žvelgti ir į treniruotes. Jei sugebėsite sukurti ritualą, kuris leidžia pradėti treniruotę be didelio susimąstymo, labiau automatiškai, tai bus daug lengviau atlikti.

Koncentruokimės į įprotį, o ne rezultatą

Dauguma žmonių sportuoti pradeda su tikslu, pavyzdžiui, noru numest svorio. Tačiau dauguma specialistų teigia, jog tai yra gana rizikingas kelias: pamatę, jog rezultatai taip greitai neateina, ar jų siekti pradžioje nepavyksta, žmonės dažnai nuleidžia rankas. Todėl pravartu į sportą žiūrėti kaip į įprotį, o ne siekį.
Pradžioje svarbiausia yra sukurti naują rutiną, kurios laikysitės, o ne gaunami rezultatai. Kitaip tariant, per pirmuosius 6 mėnesius svarbiau nepraleisti treniruočių nei susitelkti į pažangą.

Pažinkime save

Svarbu atrasti sporto rūšį, kuri būtų maloni ir tinkama jūsų kūnui. Tai, kas patinka draugei nebūtinai tiks ir patiks jums, o dėl to išgyventi tikrai nereikėtų. Todėl labai svarbu ieškoti alternatyvų, išbandyti kuo daugiau įmanomų variacijų. Pavyzdžiui, grupinėse treniruotėse jaučiantis nepatogiai, galima išbandyti individualias aktyvias veiklas.

Įprotį integruokite į savo gyvenimą

Sportas, kaip naujas įprotis, neturėtų būti ,,nepatogus” jūsų įprastiniam gyvenimui. Jauskitės atsipalaidavę ir nebauskite savęs. Pavyzdžiui, jei atostogose daugiau valgote ir praleidžiate įprastas treniruotes, pasistenkite daugiau plaukioti ar vakare išeikite ilgesniam pasivaikščiojimui. Praleidus treniruotę dėl kitų iškilusių reikalų, padarykite trumpus tempimo pratimus vakare namuose. Trumpai tariant, sportą pritaikykite prie savo gyvenimo, o ne savo gyvenimą derinkite prie jo.

Duokite sau laiko

2009 m. atliktas tyrimas parodė, kad norint įprasti prie naujo sveiko elgesio, vidutiniškai reikia 66 pakartojimų, todėl viskas neįvyks per naktį. Tačiau neskubant ir nespaudžiant savęs, suformuosime ilgalaikius įpročius.

Rinkinys Aktyvumui

Kad jaustumėmės energingi ir motyvuoti, itin svarbu ir organizmo gera savijauta. Mūsų rinkinukas Aktyvumui siekia maitinti žarnyną iš vidaus, stiprinti imunitetą ir suteikti energijos. Jame yra gausu augalinių baltymų ir antioksidantų – būtent šios medžiagos būtinos sportuojant.

Šaltiniai:

James Clear, ,,3 Simple Ways to Make Exercise a Habit”.

    Krepšelis
    Krepšelis dar tuščias.

    Užsiregistruok Daily Spoon naujienlaiškiui!

    Gauk kokteilių gidą su receptais maistingesnei dienai ir -10% nuolaidą pirmam apsipirkimui.

    Užsiregistruok Daily Spoon naujienlaiškiui!

    Gauk kokteilių gidą su receptais maistingesnei dienai ir -10% nuolaidą pirmam apsipirkimui.