present

Kaip ir kiek ciberžolės turėtume naudoti, norint jausti jos efektą?

Geg 27, 2020 | BLOG

Dalinuosi kito supermaisto – ciberžolės – analize. Tai vienas dažniausiai aptariamų supermaisto prieskonių dėl ilgo jo gydomųjų savybių sąrašo. Apstu straipsnių apie jo efektą mūsų organizmui ir kaip jis padeda kovoti su įvariomis ligomis. Tačiau, manau, kad šios informacijos sraute pasimeta keli dalykai: kokia sudedamoji ciberžolės dalis ir yra tas aktyvusis ingredientas bei kiek reikia jos naudoti, norint gauti teigiamą naudą.

Tai ciberžolė ar kurkuminas (kurkuma)? 

Taigi, tikriausiai esate girdėję apie kurkuminą. Nors dažniausiai girdžiu, kad tai yra ta pati ciberžolė tik kitu pavadinimu, tačiau kurkuminas yra pagrindinis ciberžolės ingredientas, kuris ir yra aktyvusis antioksidantas, reikalingas mūsų organizmui. Daugelyje atliktų tyrimų naudojama kurkumino dienos dozė dienoje viršijo 1 gramą per dieną. 

Tačiau pačioje ciberžolėje pačio kurkumino yra tik apie 3%, todėl norint gauti kiek galima daugiau naudos iš šio ingrediento, reikėtų atkreipti dėmesį į jo kiekį papilduose ar savo mityboje. 

Taip pat, yra keli pagrindiniai būdai kaip mūsų kūnas geriau pasisavina ciberžolę ar kurkuminą. Rekomenduojama jį vartoti kartu su pipirais, sveikaisiais riebalais ir šiek tiek pašildžius. Tam tinka kari troškiniai ar ciberžolės latte.

Stiprus antioksidantas 

Kurkuminas yra vienas stipriausių antioksidantų, o jie yra svarbūs oksidacinio streso mažinimui, kurį patiriame dienoje. Tai ypač svarbu mūsų odos sveikatai, kadangi antioksidantai apsaugo ją nuo laisvųjų radikalų, tokių kaip aplinkos tarša ir saulės spinduliai.

Priešuždegiminis poveikis 

Šis prieskonis taip pat pasižymi priešuždegiminėmis, antibakterinėmis ir antivirusinėmis savybėmis. Kurkumino priešuždegiminių savybių stiprumas yra lyginamas net su rinkoje egzistuojančiais vaistais.  Šis ingredientas naudingas, jei mus kamuoja tokios odos problemos kaip aknė, psoriazė, egzema, dermatitas ar bakterijų sukeltos odos problemos. Atlikti tyrimai pastebėjo, kad žmonių grupės, naudojusios ciberžolės/kurkumino papildus, odos būklė ženkliai pagerėjo. 

Dėl stipraus prieuždegiminio ir antioksidacinio poveikio, mokslininkai mano, kad kurkuminas taip pat gali sulėtinti senėjimo procesus. Tačiau šiam teiginiui pagrįsti reikėtų daugiau tyrimų.

Antidepresantas?

Radau vieną tyrimą, kuris lygino dvi žmonių grupes, kurie sirgo depresija. Vienai grupei buvo išrašomi vaistai, padedantys kovoti su depresijos simptomais, kitai grupei buvo duodami kurkumino papildai. Rezultate abiejų grupių geresnės savijautos rezultatai buvo panašūs.

Kaip ir kiek ciberžolės turėtume naudoti, norint jausti jos efektą?
Nepraleisk Daily Spoon straipsnių! GAUK NAUJIENAS

Užsiregistruok Daily Spoon naujienlaiškiui!

Gauk kokteilių gidą su receptais maistingesnei dienai ir -10% nuolaidą pirmam apsipirkimui.

Užsiregistruok Daily Spoon naujienlaiškiui!

Gauk kokteilių gidą su receptais maistingesnei dienai ir -10% nuolaidą pirmam apsipirkimui.

Gaukite naujienas!

Visapusiškos mitybos patarimai ir kitos naujienos kas savaitę.